lördag 2 januari 2010

Så var det nya året här - 2010 välkommen

Så firade man i vanlig ordning in det nya året med att dricka champange och bli berusad på småtimmarna. När vi gick hem var det dödskallt på gatorna. Visst är det kul med god mat och vin, tyvärr blev det lite för mycket av det goda igår. Jag är väl inte ensam om att ha öppnat en flaska för mycket och fått lida för det idag. Men jag borde ha lärt mig av historien, det blir ju faktiskt inte roligare och i botten av en berusad tillställning hittar man ibland någon känsla man bara måste berätta för att i nästa nyktra andetag ångra sig och tänka - vad fan berättade jag det för?? Ja, man var ju full och tyckte världen var roligare än någonsin. I alla fall så bestämde vi, tror jag, att åka iväg till Athos i höst. Att rensa i gaderober och skåp. Att börja med någon hobby. Att bryta ny mark. Att börja träna. Att resa mera. Att älska mera. Att äta godare middagar m.m. Jag undrar om någon av oss kommer hålla alla löften vi mumlade i champangedimman.
En sak är i alla fall säker, jag skall försöka göra 2010 till ett bättre år, ett hälsosammare och ett mer spännande år än missräkningens år 2009 och förhoppningsvis kan IFK göteborg knipa en Europaplats och vinna Allsvenskan.

Inga kommentarer: