fredag 8 juni 2012

Jag ogillar TV4

Frustration - Det kanske är ett för starkt ord att säga "hata" men den motvilja jag känner för denna TV kanal skakar grunden av hela mitt jag. Samtidgt är det också i mångt och mycket Svenska fotbollsförbundets fel att vissa medborgare utestängs från att följa hela EM i 2000 talets Sverige.
Samtidigt finns det ingen TV kanal som på ett sådant vedervärdigt vis skiter i vilket skåp som helst och det ofta. Dess inkompetenta och klåfingriga personal har förstört allt ifrån Oscarsgalan till Skidskytte genom sin "who fucking care" attityd till sin egen yrkesstolthet och oss tvingande TV tittare till förmån för reklamintäkternas Gud. Sedan lever de i villfarelsen och försöker lura sin publik genom att hävda att de är en kanal för hela Sverige. Övriga reklamkanaler är åtminstone helt ärliga med att de vill tjäna pengar.

Nu har Fotbolls EM startat och jag darrar inför vad komma skall. Reklamavbrott under straffsparksläggningar, Reklamavbrott som drar ut på tiden så att andra halvlek redan är igång osv.. Tycker redan de har visat sitt egoistiska och giriga tryne i och med att de tar betalt på TV 4 play för de sändningarna de dubbelsänder i TV 4 och att de dessutom har sett till så att man inte kan följa hela EM om man inte tecknar ett abbonemang för TV 4 sport kanalen.

Så då fick jag ur mig lite av min frustration inför ett fotbolls EM som jag hoppas blir ett mästerskap där TV4 inte fuckar up det för en gång skull, men fan tro´t!

1 kommentar:

Anonym sa...

det är tacken för att vi genom staten gav dem monopol på marksänd reklam-tv i över ett årtionde