måndag 18 augusti 2014

Ett steg i rätt riktning men ack så litet

En seger kan vara öronbedövande härlig eller som igår - ett jaha! Missförstå mig rätt, det är alltid positivt när IFK Göteborg vinner men hade de inte vunnit mot allsvenskans sämsta lag (utan konkurrens) dessutom på hemmaplan, då hade jag personligen åkt upp till kamratgården och börjat packa åt Stahre. Detta var en match som IFK skulle ha vunnit med U21 laget! Frågan är om Brommapojkarna i dagsläget ens hade klarat av Superettan?? Allt har gått riktigt fel för BP i år även igår trots att Blåvitts defensiva förmågor bjöd in de då och då. Hade IFK Göteborg mött lite bättre motstånd är jag inte säker på att vi tagit de tre poängen. IFK ser fortfarande vilsna ut och det är mer energi än hjärna bakom spelet. Nästa söndag krävs det dock ett helt annat IFK Göteborg för att rå på ett mycket formstarkt och intelligent Falkenberg. Fram till dess kan vi ju hoppas att första vinsten på snart en månad betyder något mer, men jag tror tyvärr inte det med vårt upp och ner, ner och upp spel så min önskan kvarstår tills jag ser en mätbar och drastisk förändring - Avgå Stahre.

Inga kommentarer: