lördag 14 februari 2009

Fredagen den 13:e uhhh ggrrr

Jag har aldrig gått i fällan och trott på skrönor om att fredagar som infaller den 13:e i en månad skulle vara mera oturstyngda än andra dagar. Efter gårdagens händelser börjar jag tvivla på min egna ståndpunkt!
Gårdagen flöt på precis som de flesta fredagar och allt var frid och fröjd. Till lät sig skoja lite om fredagen den 13:e och de som runt fikabordet trodde att denna dag var magisk på något sätt. Efter jobbet var det dags att ta bilen hemåt för en skön afton framför På Spåret (By the way.. där Fredrik och Filip förlorade mot tråkiga Jessica och Hans..). Väl på plats framför ratten, startade inte bilen. Den bara harklade sig och hostade. Eftersom klockan var över sex fanns ingen hjälp att få så det var bara att knalla iväg till spårvagnen. När jag kom hem hade "fästmön" lagat våfflor, mmmm. Under smackandet av våffla, grädde och jordgubbssylt, knackade det till en min högra tandrad och ut föll en tand från en rotfyllning. Så idag sitter jag här med ett urladdat batteri, ett stort hål i käften och ser tillbaka på gårdagen, fredagen den 13:e som jag hitintills alltid har sett som vilken dag som helst....

Inga kommentarer: