tisdag 21 april 2009

En underbar seger IFK - ÖIS 3-0

En halvsolig måndag i april 2009 ställdes Blåvitt mot Allbäcks Örgryte. Efter en minst sagt kanckig inledning där got och väl ÖIS hade kunnat leda med 1 - 0 efter stolpskotsdramatik vände IFK på steken och samarbetet Sella - Hysén ordnade 1-0 till blåvitt. Det hela fortsatte sedan i Änglarnas favör och slutade med 3-0. Härlig revansch efter den urusla matchen mot Häcken. För Öis del känns det tungt och jag lider lite med min vän öisarn som har sett fram emot denna säsong i allsvenskan. Men nu får ÖIS gärna vinna de nästa matcherna, vi har gjort vårt fram till nästa derby i höst.
Och så en dikt i allt detta om firande och party med IFK gbg... som gått över styr..

jag bläddrar
i tidningen
tittar endast
på bilderna
som speglar
mitt liv
i bladvändarprasslets
tystnad
lyssnar jag
till rytmen
av ett eko
ett eko
från ett
tystat skrik
på hjälp..

Inga kommentarer: