lördag 5 september 2009

Varför rinner tiden så fort!!

Sensommar och höst i annalkande betyder alltid trehundrasjutiofemtusen arbetstimmar på ett bräde och inte skall man väl klaga på detta i dessa tider av finanskriser och lågkonjunktur. DU HAR JU ETT JOBB! Va fan! Jag hade ett jobb förra året med, men då hade jag arbetskolleger som kunde hjälpa till. Det intressanta med neddragningar är att det är just människor det dras ner på inte arbetsuppgifterna, de finns kvar. Jag gillar trots allt mitt jobb och trivs bra. Stackars de som inte ens gillar sitt jobb och sitter i samma arbetsbrödsklister som jag, hua..

Nu har jag ju ändå fått lite tid över till att skriva några rader till Er mina få läsare som finns kvar efter mitt långa uppehåll.

IFK Göteborg gjorde det som ingen expert eller Boråsare trodde var möjligt. De spelade runt och över Elfsborg och vann med 4-0. På pappret mumlade Denni Avdic, på pappret spelas ingen fotboll kontrade Hysén och smällde in en stenhård volley i nätet. Fotboll avgörs ofta genom den mentala viljan att vinna och inget lag visade detta bättre i årets allsvenska än IFK när de ställdes mot Elfsborg. Det var 110% från första visselsignalen. Anders "taco" Svensson märkte det redan efter 10 minuter och om Blåvitt nu fortsätter på inslagen jävlaranamma idé så kanske det går att vinna trots att man förlorat halva truppen till skador och försäljningar. Det kommer bli svårt men om man lyckas är de värde ett bragdguld.

Sveriges ödesmatch ETT - idag mot Ungern borta. Måste vinna annars försvinna. Kan man hoppas på en Zlatanisk språngnick även idag? Det har ju annars börjat lite knackigt i Barcelona för Ibra. Man såg hans lättnad efter första målet i ligapremiären och glädjen som hans nya lagkamrater försökte mosa honom med efter målet. Nu gäller det bara för Zlatan att knyta näven och föra Sverige mot VM samt visa Inter var talangen hör hemma i Champions Leauge..

Inget om fjällvandring och europaresa ännu... men det kommer... trevlig helg!

Inga kommentarer: