onsdag 19 oktober 2011

Uppdrag Granskning och Prioritet Finans

Får väl göra ett undantag och glänta på bloggen lite till men kommer inte skriva något om IFK Göteborg sportmässigt eftersom det är som det varit hela säsongen, INTE BRA!!

Igår fick jag av oväntad tur eller otur möjlighet att träffa på en reporter från Uppdrag granskning? Utanför Gamla Ullevi trycktes en kamera upp i ansiktet på mig och en mikrofon riktades mot mina ölfuktade läppar bara minuter innan jag skulle in på match. Minns inte exakt hur denna intervju gick till eftersom jag var sjukt stressad av att komma in på arenan, men nåt i still med detta kanske.
- Ja, vad har du å säga om Prioritet Finans? - Ja, öh.. fantastiska.. skämt å sido, vad då? - bla bla.......   - Och vad tycker du om att IFK Göteborg sponsras av KRIMINELLA!!! - Jaha.. ja, jag vet inte så mycket om vad de gjort eller inte eller vad de gör.. men det finns väl fler företag som arbetar inom deras bransch..

Om nu Uppdrag granskning har bevis för att Prioritet Finans är kriminella varför anmäler dem de inte?? Har jag som supporter till ett fotbollslag någon slags skyldighet att kontrollera de företag som sponsrar mitt lag? Är jag också kriminell nu? Och varför skall IFK Göteborg "kriminaliseras" för vad deras sponsor "eventuellt" har gjort sig skyldiga till? Har ens jag som supporter eller IFK Göteborg någon möjlighet att ta del av polisens spaning, förhör, brottsregister osv.. Och om jag har det, var finner jag denna information?
Jag vill gärna veta detta Uppdrag Granskning, så att jag i framtiden kan ta ett välgrundat beslut huruvida nya eller befintliga sponsorer är förenliga med min filosofi som supporter.. Och jag som bara trodde vi behövde vara någorlunda noga med pensionsfonder, attans!!

Innan Uppdrag granskning har anmält Prioritet Finans till Finansinspektionen och till Åklagare samt att de blivit dömda för att begått dessa "brott" kan jag lika gärna tro på Prioritets egna pressmeddelande.. Man är oskyldig tills någon bevisat motsatsen.. och nästa år vinner vi mot GAIS!

http://www.prioritet.se/PrioritetFinans2011-10-14.pdf

Inga kommentarer: