tisdag 3 juli 2012

NU HAR JAG RÄTT ATT GNÄLLA PÅ IFK GÖTEBORG!!

Sitter på en balkong vid medelhavet och känner de varma vindarna mot min solrödsbrända hud. Följer trots avståndet till det kalla Sverige, IFK och omstarten av allsvenskan men borde ha skitit i det. Borde ha förstått att 2012 liksom 2011 och 2010 är år då IFK Göteborg harvar i bottenträsket av allsvenskan med knapp styrfart framåt. År som en IFK Göteborgs ledning talar om revanscher, om satsningar, om att fortsätta vara ett topplag.. Flosklerna har haglat över oss supportrar sedan 2010 och vi har svalt de, vi och media, år efter år.. är blåvitts år.. Mild och övriga på Kamratgården har misslyckats och man är på god väg att köra hela denna fantastiska förening ner i ett så djupt bottenlöst träsk att IFK kanske aldrig mer kan bli ett storlag i Sverige. Tåget har redan lämnat perrongen och kvar står stinsen Mild och IFK Göteborg som Kjesaren utan kläder. Tyvärr var vi supportrar lättlurade, tyvärr trodde vi på era fina tal, på erat all in och vara ett topplag för nu och all framtid. Vi såg inte att ni var helt nakna.
Nu kanske någon tycker att jag är elak, att jag kräver för mycket, att detta är fotboll och ibland är det upp och ibland ner.. Jo, så är det, men jag håller på IFK GÖTEBORG en av svensk fotbolls stolthet. Jag håller på en klubb som en gång i tiden följdes av fler än självaste svenska landslaget, jag följer ett lag som fortfarande ekar i europa, jag håller på en klubb som rakt i mitt ansikte säger att de satsar och skall forsätta vara en toppklubb i pyttelilla mini sverige och sedan misslyckas år efter år. Jag håller inte på Gefle eller Mjällby som har som riktmärke att hänga sig kvar i allsvenskan... Så, jo, jag har rätt att vara förbannad för vad jag ser och upplever och jag riktar inte kritik till någon särskild utan till hela kollektivet inklusives oss lättlurade supportrar som år efter år går på skitsnacket om I år är Blåvitts år.. Hade de istället varit ärliga, sagt att ambitionen är att hänga kvar i år och bygga för 2013 eller 2014, vad som helst, så hade jag köpt det, de har en långsiktig strategi, men nej, med pompa och ståt luras och ljugs det inför publiken att IFK Göteborg, det är ett topplag i allsvenskan.. NEJ, IFK ÄR INGET TOPPLAG, HAR INTE VARIT SEDAN 2009 SÅ SLUTA LJUG FÖR OSS OCH FÖR ER SJÄLVA OCH KOM NER PÅ JORDEN OCH BÖRJA SPELA FOTBOLL UTIFRÅN RÄTT OCH REALISTISK VÄRLDSÅSKÅDNING, SNÄLLA..
Så nu har jag gnällt färdigt och håller tummar och alla andra maskotar på att vi vinner nästa match i alla fall...

Inga kommentarer: