lördag 13 april 2013

Sen som vanligt

Ja, jag vet.. borde sammanfatta och skriva mycket tidigare efter en match. Jag har dock mycket annat att tänka på, som att jag blivit pappa i år.
Matchen mot BP var trots tre poäng oerhört nervös, IFK spelade inte bra men det gjorde inte BP heller..
Djurgården - Mjällby,, Det tog djurgårdens supportrar 37 minuter att skämma ut sig inför svenska folket och att återigen svärta ner fotbollens rykte i sverige.. Straffet som kom idag var ju dessutom ett skämt.. Svenska fotbollsförbundet valde att straffa Mjällby istället.. ????????????? för vad ?????? Det är ju enda tolkningen jag gör. Matchen skall spelas om och Mjällby tvingas till Sthlm med resa och hotell för 22 spelare + ledare, betydligt dyrare än de 15 000 i böter Djrugården fick. det tjänar väl de in på en 15 minuters försening. Svenska Fotbollsförbundet ter sig mer och mer bli en organisation utan integritet och intelligens. Vem sitter där egentligen.. kanske Firman Boys.. skulle inte förvåna mig!
Firman Boys i AIK - varför är inte AIKs väldsfixerade ordförande ärlig nog att erkänna att - visst, de är hos oss och vi är AIK! ???
Elfsborg på måndag.. senaste vinsten 2005.. det kanske är dags igen.. Nej, inga storhetsvansinnen nu..

Ha det gött allihop...

Inga kommentarer: