torsdag 18 juli 2013

Återigen är IFK Göteborg tillbaka i träsket

Det som ändå började så bra i år. IFK tog tre poäng trots samma urusla spel lyckades de var effektiva och jag, Vi tänkte väl att spelet kommer så småningom. Nu efter halva allsvenskan och ett skituppträdande mot ett bonkegänge som Trencin i Europa leuge kvalet, där vi t o m har en man mer hela matchen. Inser jag att, nej, IFK Göteborg kommer inte spela fotboll denna säsong heller..och raset i allsvenskan har nog redan börjat. Förlusterna mot allsvenskans i särklass sämsta lag - Öster och Brommapojkarna visar med alla övertydlighet vilken kapacitet IFK Göteborg anno 2013 jan-juli besitter. Det var inte bara guldstriden IFK Göteborg förlorade 2009, de förlorade även allt fotbollskunnande, all vilja och kämpaglöd. Frågan jag redan ställt tusen ggr är - kommer den någon gång åter? Fram tills nu känns även 2013 som ett förlorat år, där fotboll med IFK Göteborg är förknippat med magont och ångest igen.
Jag tar tillbaka mitt inlägg om Bjärsa, att det var onödiga pengar. Så som det sett ut sedan han blev skadad, så är han värd det dubbla bara han kommer tillbaka nu! IFK Göteborg må vara ett fortsatt kasst lag men med Bjärsa på planen vann vi i alla fall våra matcher...

Nu fortsätter jag min semester och blickar med fasa och ångest fram mot nästa IFK Göteborgs match.. denna gång räknar jag dock redan in förlusten och fallet ner i allsvenskan så att jag slipper nuvalocolen..bevisa gärna att jag har fel Blåvitt och börja SPELA fotboll och vinna.

Inga kommentarer: