fredag 4 juli 2014

Den sämsta insatsen av IFK Göteborg på 30 år!

Eller så länge jag kan minnas, försöker gräva fram någon match med sämre vilja kraft men minnet hittar inget. Det är inte 0-0 som gör matchen till den sämsta jag någonsin sett. Jag har sett många 0-0 matcher. Det är den totala bristen på spelide'. Den totala bristen på vilja och viktigare - KUNNANDE! Från tränare och ner till spelare finns fundamentala brister i fotbollens mest grundläggande och ändå har Stahre o Co haft snart 3 år på sig att sätta ett spel. Jag blir även orolig när Stahre efter denna match skyller på att laget ännu inte är i matchtempo? Är inte det Stahres förbannade skyldighet att se till så att IFK på matchdagen i ett europaspel har kommit in i matchtempo och är taggade?
Jag skulle kunna fortsätta skriva mer om denna IFK historiens mest loja och viljelösa match och om det pågående förfallet uppe på kamratgården där spelare nu börjar kritisera sakers natur offentligt men jag orkar inte längre och som en uberblåvitare sa ikväll - de berövar mig på mitt livs största glädje! Detta är något som IFK Göteborgs ledning borde ta fullast allvar, om de nu struntar i det fotbollsmässiga, annars har de inte många betalande supportrar kvar på sina matcher!

Inga kommentarer: