tisdag 9 juni 2009

Long time no text.. men är man sjuk så är man!

Har varit riktigt sjuk i över en vecka, halsfluss eller nån annan skit? Jag fick i alla fall pencillin av fru doktorn förra onsdagen som jag fortfarande knaprar på. Det har väl hjälpt sisådär men jag känner fortfarande av trycket i halsen när jag sväljer och jag hostar och näsan rinner fortfarande en del. Men jag har tre dagar kvar av medicinkuren så kanske kommer boten nu. Om inte får jag väl ta mig till läkaren igen.
Idag började jag i alla fall jobba. Huvudet och kroppen känns ju för övrigt pigg och alert. Tröttnat på att gå hemma med benen efter mig. Man blir ju sjukligt rastlös av att vara sjuk eller så är det så att eftersom jag inte varit riktigt sjuk de senaste 15 åren så är kroppen inte vana att ligga still. Det var trots allt befriande med ett möte och lite jobbsnack efter alla dagar av sjukdom och evigt ältande av Sveriges förlust mot Danmark.
Lagerbäck är en lustig man. Först sa han att Sverige gjorde en bra match mot Danmark. Sedan sa han att vi behöver Ljungberg. Dessutom nämnde han att i Pärmen har alltid Källström varit straffskytt no.1. För övrigt sa han massa andra konstigheter som jag inte orkade ta in. Sedan EM fiaskot har jag krävt hans avgång ett antal gånger men det hjälper ju inte eftersom jag talar ut mot en folktom teatersalong. Jag skickade nog fem sms till vänner där jag förklarade vad jag tyckte. Bland annat skulle Zlatan i storform slagit straffen. Daniel Andersson skulle de bytt mot Viktor Elm redan i halvtid. Istället för Elmander som sitter på bänken i premier league skulle de kastat in Marcus Berg som gjort 6 mål i de senaste holländska matcherna. Micke Nilsson skulle de ha bytt i första mot Behrang Safari eller någon annan som var villig att hoppa in. Syntes redan i inledningen av matchen att Micke låg för långt ner i banan och att han verkade nervös..
Ja, ja, nu blev det inte som jag ville och Sverige gjorde åter en sådan där tråkmatch som mot Ryssland och VM 2010 i Sydafrika är långt långt borta både på kartan och i deltagande sammanhang.. oavsett resultat mot Malta som vi givetvis skall vinna mot.
Det finns dock viktigare saker i livet och jag tänker framförallt på Henrik Larsson som förlorade sin bror samma kväll. Fan vad jobbigt, hoppas han får stöd och hjälp, vi är många som deltar i din sorg.
Själv skall jag fortsätta kampen på att bli frisk innan man drar hela lasset ner till Frankrike för två veckors semester under en vinranka...

Inga kommentarer: