tisdag 14 juni 2011

Bara att radera och gå vidare i rosa..

IFK Göteborg - Djurgården 0 - 4. Jag sket i text tv och tv sporten igår och tittar med grumlande ögon på text tv när jag vaknar. Största förlusten på hemmaplan sedan 2006 är och var ett faktum klockan 20:45 den 13/6 2011. Igår var det lika skönt att hänga läpp, känna sig lurad på underhållning och pengar som det känns bra idag, att se framåt mot nya vinster och förluster för sådan är fotbollen. Det jobbigaste igår var dock att det var Djurgården som vann, Djurgården som vi har kunnat håna med Glad Påsk sången sedan 2009 då vi vann med 6-0, att det var jumbon i allsvenskan som sänkte vårt kära IFK Göteborg som Titanic. Det var bara att bryta ihop totalt och låta frustrationen få sitt utlopp.
Gick direkt hem igår och beställde en tröstpizza trots att jag borde hålla inne på fettet och kolhydraterna. Loggade in på min blogg och torterade mig själv fullständigt och brutalt utan tanke på vett och ettikett för det får vi så mycket av ändå i vårt samhälle. Ibland måste man bara få skrika bokstäver och filmsnuttar rakt ut mot det svarta havet som slukat hoppet och tron på sitt fotbollslag.
Idag är dock en ny dag och ordningen måste återställas därför raderar jag inlägget på baklängesmålen igår. Raderar måndagen den 13/6 2011 och låter den dunsta bort som dagg på sommargräset en solig junigryning.
Jag läser att Tobias Hysén ber oss supportrar om ursäkt som om det behövs? Vi har alla en dålig dag på jobbet ibland, alla är mänskliga, tråkigt endast när samtliga i laget har det samtidigt. Kanske är det så i lagsport ändå, man ligger på samma träningsnivå så om en är seg är troligen flera sega. Igår var det många sega hjärnor ute på Gamla Ullevis gräsmatta. Vi såg ett okonstruktivt spel där backar rullade bollar som stoppades så fort de passerade mittlinjen. Men de kunde ha tagit ledningen också, Hyséns framspelning till Drugge kunde resulterat i mål och då hade historien kanske skrivits annorlunda.
Blåvitt kommer åka på fler storförluster innan jag hamnar under jord. Det är bara att bryta ihop och komma tillbaka.
Idag är jag tillbaka, frisk och stark med hjärtat fyllt av blåvita härliga minnen och ber också om ursäkt Tobias Hysén,  för att jag var en seg supporter igår som cyklade hem innan slutsignal och åt pizza. Som jag sa, - vi har alla en dålig dag, igår hade vi den allihop.. men idag ger vi varandra stöttande kramar, raderar gårdagen och snörar på oss all järnvilja och går vidare... Puss på er alla spelare, ledare och supportrar... och ja, jag klär mig i Rosa, dagen till ära!!!

Inga kommentarer: