lördag 11 juni 2011

Herreminjä secken Juni

Har varit en trevlig tid det senaste på fotbollsfronten och till Ragnar Sigurdsson får man säga grattis och lycka till. Köpenhamn FC drog det längsta strået och får ett bra tillskott på backsidan.
Sverige mot Moldavien och Finland 9-1, inte illa och äntligen kunde Zlatan glänsa med ett hattrick. Har älskat gubben allt sedan 2-1 klacken mot Italien 2004, ett av mina höjdarminnen från alla fotbollsresor.
Annars har det mestadels handlat om arbete och åter arbete som faktiskt varit både inspirerande och roligt att jag glömt uppdatera min blogg.
Sedan har det varit en bröllopsfest där det bjöds hembrygd ale och tjeckisk lager och ett kanotäventyr där vi efter mångt paddlande hamnade på brudareholmen i sjön Ömmern. En förträfflig strand där solen låg på hela kvällen och spred sin värme och där vattnet bjöd på svalkande dopp. Som stadsbo kan jag aldrig sluta förundras över det lilla skrämsel frö som poppar upp när naturen blir svart. Antar att det är stadens ljud och puls som distanserat mig ifrån det naturligaste i världen. Sen får jag dock tanken att det nog faktiskt kan vara stenåldershjärnan som kliver in. Det var nog ganska klokt att hålla sig ifrån mörkret och de djur som snabbt kunde käkat en som lunch då man varken såg eller hörde något. Tomas, min kanot kompis och jag drabbades dock av ytterligare ett mörker som hade kunnat besegla våra öden? Vi glömde ta med rätt mängd vin. Vattnet som alltid skall följa en sann naturvän ut i skogen för att möta sanningen och världen. Nästa gång blir det dubbelcheck på den punkten.
På tal om mörker så såg det dock väldigt ljust ut för IFK Göteborg när de mötte Djurgården i Svenska cupen - seger och avancemang! Nu skall jag njuta av helgen och hålla mina tummar för en härlig repris på måndag, då IFK Göteborg åter ställs mot Stockholms lantgård.. hasta la helgo allesam..

1 kommentar:

Anonym sa...

mycket intressant, tack