fredag 8 augusti 2008

Jävla skit..........

Det kommer en tid då gårdagens IFK förlust mot Basel på St. Jakob-Park inte upptar tankarna, men vete fan. Nu har jag grämt mig hela dagen. Inte riktigt orkat vakna, kännt mig likgiltig. Glömma den gör nog ingen av oss som följer blåvitt och vi kommer för all framtid förknippa Skottland med en domare som 2008 blåste straff till Basel i en tveksam situation med förklaringen, "han hade armarna för högt" endast 7 minuter från slutet. Nu hoppas jag UEFA blåser straff mot honom, stoppar honom från de internationella fotbollsmatcherna och troligen har de inget val. Alla som såg matchen t o m FC Basels egna hemsida erkänner domartabben, lär ifrågasätta domare Richmond nästa gång han skall döma en match.
Nu kanske inte IFK hade lyckats hålla 2-2 ändå eftersom Basel anföll kopiöst i slutet, men nu fick de inte ens spela om det eftersom domaren av någon anledning bestämt sig för att gå hemma publiken till mötes. Kan bara föreställa mig om det var Man U eller Barcelona som stod för motståndet mot Basel igår och domaren skulle ha blåst straff för Basel för att Rio Ferdinand "flaxade med armarna". Tror inte det, men om det skett, tror jag inte ens att domare Richmond fått döma korpserien efteråt...

Inga kommentarer: