tisdag 30 mars 2010

Är det över nu IFK Göteborg???

Den här säsongen är nog redan förbi och jag lider inte bara med mig själv utan med alla spelare och med alla supportrar till IFK Göteborg. 2010 kommer bli ett riktigt skit år och jag ser redan fram emot 2011. Jag hoppas jag har fel, men IFK Göteborg, änglarna, blåvitt, mitt lag i hjärtat kamraterna spelar håglöst. Utan kunskap, utan glädje, utan vilja, utan lust kommer man ingenstans i allsvenskan för här kan man inte köpa professionell kunskap här måste man väcka hjärtan och i år verkar inte spelarna i IFK Göteborg ha hjärtat med och då spelar det ingen roll hur mycket man vill vara Messi för man kommer aldrig nå dit ändå. Messi spelar bra, inte för att han älskar Barca.. utan för att han inte kan spela sämre.. därav får han 145 miljoner i lön, men i allsvenskan måste en spelare älska sitt lag eftersom pengar inte finns och om man inte kan finna jävlar anamma så blir det som mot Helsingborg.. totalt överkörda, fiasko, mesigt spektakel och överkörning.. Just nu blir jag till och med orolig om de klarar av att hålla sig i mitten av allsvenskan eller om vi kommer slåss i botten hela säsongen. Stefan Rehn och Jonas Olsson har en hel del att arbeta med vad gäller attityd hos spelarna och är det så att de inte klarar denna uppgift får de nog sparka några spelare eller själva fundera om IFK är rätt forum för de att fortsätta sina karriärer. Låter hårt för många, jag gillar Rehn och Olsson väldigt mycket men i år verkar inte pusselbitarna passa trots att de borde passa bättre än någonsin. De har inga försäljningar, de har ett intakt lag som spelat ihop väldigt länge, nya ideér borde fastna direkt, de flesta är på proffsranden. Trots detta spelar de som rädda kaniner, utan koll på varandra springer de omkring och tittar på molnen när de passar bollen vidare. Jag hoppas verkligen att jag har fel i min analys och jag hoppas att jag kan avsluta denna bloggsäsong med ett guld men tyvärr tror jag inte det nu. Förra året förlorade vi mot HIF på bortaplan med 1-0 men den gången föll vi med flaggan i topp, då vi spelat ut HIF 70% av tiden. I år förlorar vi med 2-0 och har inget spel, ingen vilja, inget hjärta, ingenting.. och jag bävar redan inför nästa match...

Inga kommentarer: