måndag 8 december 2008

Det har varit en lånnnngg vecka..

Så var man tillbaka i sitt lilla kryp in efter veckor av frånvaro. Det känns i alla fall som veckor. Har helt enkelt inte haft lust eller tid att skriva något. Historierna hade tagit slut. Inspiration var tömd. Vad har då hänt det senaste?
Till att börja med kan jag berätta att jag förra veckan, den 28 november var på Julauktion i Färgelanda. Sist jag var med var för 5 år sedan och då vann jag första pris. En korg med mat och dryck. Färgelanda borna tittade långt efter mig när jag hämtade priset. I år nöjde jag mig med fika och titta på och lät vinsterna hamna i knät på de som bor i kommun. Auktion var det också. Insåg snabbt att bakverk var något man skulle satsa på en dag som denna eller vad sägs om 100 kronor för en limpa eller 140 kronor för Toscakakor. Helt crazy men syftet var ju gott. Alla pengar går till välgörenhet. Auktionen drog in 31 ooo kronor plus en låda med 24 stickade ullsockor som jag och min käresta fick i uppdrag att leverera till Faktum säljare i Göteborg. Snacka om att de blev glad.
Denna helg var det vinter/jul/kalas/företagsfest och det hela avlöpte ganska bra tror jag. Givetvis lyckades jag bli både full och sist hem..

Tveksamt roade
tyngs vi ner
mot soffan
fötterna rotar
sig med golvet
vi vill gå
vi vill stanna
och klockan
tickar sakta
framåt../h

Inga kommentarer: