fredag 16 januari 2009

The best job - islandreefjob - Jo, jag tackar!


En vän uppmärksammade mig idag om att det finns ett jobb ledigt som tursitmagnet på stora barriär revet, känt som the best job? Var ju bara tvungen att kolla in vad det innebar. Snacka om skönt jobb.. Man skall under 6 månader leva och bo i en tre rums villa och via en veckoblogg och en daglig videdagbok rapportera till Tourism Queensland och övriga världen vad man gör och vad man kan göra på öarna vid stora barriär revet. För detta får man drygt 600 000 tusen bagis. Min första reaktion var given, detta skall jag söka, men tyvärr föll jag på kriteriet ett års liknande erfarenhet. Däremot ger ju detta dagens frihetstörstande ungdomar som vill ut i världen efter gymnasiet, ytterligare ett vapen i kampen mot föräldrar som vill att de fortsätter studera eller börjar arbeta. Det är inte slöseri med tid att rygsäcksvandra runt jorden längre, det är en utbildning!
Eftersom jag var utesluten, ringde jag upp en polare som rest jorden runt typ 3 gånger. Är du själv sugen och känner att du har erfarenheten och kan bjuda på dig själv och vara underhållande eller bara vill läsa mer om detta fantastiks halvårsjobb eller helt enkelt tror att det är för bra för att vara sant, gå vidare till www.islandreefjob.com

Inga kommentarer: