onsdag 28 januari 2009

Filmen Che får jag inte missa..

Eftersom jag läst boken Che Guevara, av jon lee andersson så måste jag ju bara gå på filmen Che av Steven Soderbergh med Benicio Del Toro som Che Guevara. Filmen eller filmerna eftersom det är två? Tror de har premiär i Sverige, Part 1 i mars och Part 2 i april..
Har aldrig klätt mig med che attiraljer och kommer aldrig falla för den kommersen. Hans liv är fascinerade och det skall bli spännande och se hur Soderbergh har berättat episoden från 1956 och framåt. Filmerna har redan haft premiär i USA, tror jag? Intressant är om filmerna är ett led i eller "politiskt kan få någon påverkan" till att mjuka upp relationerna mellan USA och Kuba.

En ängslan från ljummet djupt vatten
ett mörkt arbetsrum där det enda ljuset är mina verser här
en sliten fingerborg för dina trista nätter
en bild av våra söner.../
Che



http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/filmtrailers/article4245423.ab

Inga kommentarer: