lördag 7 mars 2009

Galet länge sedan jag skrev nåt...

Tiden rusar framåt med oförminskad fart.. 7 mars redan och snart startar allsvenskan. Idag reser de Blåvita kamraterna till Barcelona för riktigt bra träningsmotstånd. Egentligen var det ju tänkt att de skulle möta Espanoyols B lag men det blir istället A laget som vann mot Barcelona för drygt två veckor sedan. Måste gå att se matchen någonstans på nätet, I hope.. Oavsett storförlust eller inte så är det en riktigt bra träningsmatch för IFK.

Det finns en yrkeskategori som jag inte kan lära mig att älska - parkeringsvakter och kollektivtrafikskontrollanter. Jag "hatar" de, inte männsikan utan yrkesrollen och tyvärr spiller det över till personen. Kan inte hjälpa det, kan inte stoppa det, är maktlös mot den känslans lava som väller fram när jag ser de, tänker på de.. Småsinta, översittare, maktgalna, känslokalla, paragrafryttare,långsinta, impulsiva, egenmäktiga, bossiga, diktatoriska, härkslystna, döva, förljugna, fördomsfulla, plumpa och groteska utseenden har de också.. så nu har jag fått ur mig det ur systemet...

På tala om maktgalenhet och problem med att känna ödmjukhet och kärlek.. Katolska Kyrkan har gjort det igen..Som om det inte räcker med att man tutar i hela tredje världen att kondomer srider aids så har man nu återigen bannlyst en 9 årig våldtagen flicka, hennes familj och läkaren för att hon gjorde abort.. Luther, varför fick du inte med dig hela kristenheten i ditt korståg..

Inga kommentarer: