måndag 27 juli 2009

Inte läge att hänga läpp när man skall ut på Kebnekaise..

Idag lider man vidare efter den snöpliga förlusten igår. Fotboll kan göra ont mycket ont men det går över och det finns ingen tid att hänga läpp för länge. Se framåt och knyt näven, vi förlorar inte igen.
Idag har jag påbörjat min andra semesterperiod och på agendan står först att åka till Ödeshög och vandra klosterleden till Vadstena. Frågan är om jag och "frugan" kommer dit idag. Termostaten till kylaren är paj och till råga på allt har en slang spruckit. Oturen grinar just nu illa. Det ordnar sig nog bra ändå. Nästa vecka åker jag sedan till Abisko för att vandra upp på Kebnekasie med en kompis. Förberedelserna har varit minutiösa sedan i våras. Har införskaffat mig allt nyttigt och onyttigt som tänkas kan, efter devisen, att inte packa med mig mer än 15kg, plus det jag har på kroppen -vad det nu väger? Har läst en del "fjäderlätt" litteratur men de är extrema, filar t ex på sina tandborstar för att spara vikt. Jag får köra fågeltungt..
Summa summarum - om jag klarar av Kebne så klarar IFK Göteborg av allsvenskan och europa kval.. hur svårt är det egentligen!!

Inga kommentarer: