onsdag 9 december 2009

Hockeykväll

Igår bjöds det på hockey av en kompis. Fyra fribiljetter och kvällsaktiviteten var räddad. Har inte varit på hockey mer än 4 gånger tror jag. Fotboll är ju fotboll och det känns lite som om den där nervositeten man kan känna inför en fotbollsmatch inte riktigt infinner sig de närmaste 50 omgångarna i elitserien. Mer en transportsträcka som kan avnjutas i lugnan ro innan slutspelet. Kanske är det annorlunda för de som älskar hockey?? Fotboll kan ju avgöras på en match. Om IFK t ex hade vunnnit första matchen mot HIF i år, så hade vi vunnit allsvenskan!
Men men, roligt hade vi och det blev ju en rafflande avslutning i tredje perioden då Frölunda vände 0-2 mot Luleå till 2-2 och sedan i sudden death lyckades få in segerpucken bakom en smått förvirrad Luleåmålvakt som trollat bort sig bakom målet.

Idag har jag fått min nya dator. Så abstinens besvären den senaste månaden är borta. Saknar dock min förra litegrann. Den dog nästan exakt två år efter att jag köpt den och det var ju en monster bärbar. Denna nya är lite enklare men det duger gott åt mig och den är faktiskt snyggare än den förra.
Tjipp ohoj för denna gång..

Inga kommentarer: