lördag 12 december 2009

Rymden anfaller

Himlen öppnade sig för en kort stund och snöflingor anföll från alla håll. Jag tog några snabba steg och sökte räddning inne i bilens värmande kupé. Såg hur andra kämpade mot de kristaliserade regndropparna, tyngda av sina överpackade kassar av tomtepresenter. Sedan avbröts allt och återgick till sitt vanliga december göteborgska väder.

Nu sitter jag åter hemma efter ett misslyckat försök att köpa gran. Det var nog bland det sämst jag sett. Antingen för korta eller för långa. Inga grenar eller alla grenar. Kanske är jag bara kräsen.
Lyssnar förstrött på Ash och bläddrar bland sommarbilderna för att glömma Slaskkejsarens försök att ta över ett redan blött Göteborg, och se här ligger jag ju uppe i Abisko som, ja fan inte vet jag, secket kort.. hahaha..

Inga kommentarer: