onsdag 2 december 2009

Julen är här

Den magiska julstämningen har på någto underligt sätt tagit sig in i min tanke och kropp och fyllt den. Jag fick frågan idag - Hur känns det? Det är en längtan, en värme, en förväntan, en sprallig känsla av att det snart är ledighet och god mat! Kan inte riktigt förklara.. men så är det med känslor.
Det är många år sedan jag hade just denna julkänsla och vem vet den kanske försvinner om några dagar men jag tror inte det. Kanske var det Julauktionen i Färgelanda som startade upp alltihop eller att jag råkade kolla på julkalendern igår morse. Vilket som, julen är här och snart får man en behövlig ledighet efter en kaotisk höst.
Så var då farsan hemma från västindien, ett år äldre än när han åkte, 59 till 60 på två veckor. Han ringde igår och bjöd in oss på traditionellt litet firande den 20 december. Det blir något litet men man måste repektera de som inte vill fira sin födelsedag med pompa och ståt bara för att man fyller heltal.
Nej, nu skall jag ut och gå i solskenet och njuta av det vackra höstvinter fotografiet!

1 kommentar:

Stefan sa...

Jag har också haft den där underbara julkänslan i kroppen, det började på allvar när jag köpte hem en bag i box glögg, pyntade upp lite och gjorde julens första skinka redan första advent! Men årets julkalender ger jag nog inte så mycket för. där som alltid var det bättre förr. Jag vill ha Trolltider 2!