fredag 30 april 2010

IFK Göteborgs bortskämda spelare!

Jag vet inte längre vem jag skall skylla på. Egentligen har jag gett upp hoppet och ändå hoppas jag att IFK lyckas ute i europa. I år är det viktigare än någonsin att vi vinner svenska cupen. Det är den enda räddningen vi har kvar. Om Håkan Mild inte fattar detta tror jag att vi måste byta ut hela ledningen plus tränare. Visst vi kan vara stolta och glad över Stefan Rehn och Jonas Olsson, de har vunnit ett SM guld 2007! Men vi kan inte leva på gamla meriter. AIK valde att snyggt och prydligt göra sig av med Stahre, han vände sin blick mot Grekland. Ingen går på idiotin att det var hans ett eget val, han blev sparkad från AIK och det fanns ett intresse från bottengänget i Grekland. Lönen på 11 miljoner får euro 16 betala.
Stefan och Jonas är en annan saga. Förstår inte hur de kan få spelarna att spela så dåligt. Fattar inte hur alla spelare kan ha glömt bort hur bra de egentligen är eller var allting ett luftslott? Klarar man inte favoritskapet? Vill man inte? Jag tror det är det det handlar om. IFK vill inte längre.... spelarna vill inte.. de orkar inte.. ledningen vill inte.. de ända som fortfarande vill är vi supportrar och vi kan inte.. Frågan vi borde ställa nu är - vad fan gör ni på en fotbollsplan? Tror ni att framgången för er själva går genom att ni slutar spela fotboll, glömmer allting och spelar som en avdankad supporter på läktarplats, Tror ni verkligen att ni kan bli proffs? Är ni så mycket förmer än alla andra lag i allsvenskan att det för er känns meningslöst att spela fotboll?
Det finns en positiv saga i detta, det kommer vända för IFK Göteborg, det kommer bli bättre, frågan är bara när? Den här säsongen är över men det kommer flera och det finns ingen chans i helvete att någon av IFK Göteborgs spelare försvinner i sommar, så vi kan själva välja att sparka ut någon och bygga om för det behövs Håkan..

Inga kommentarer: