onsdag 16 juni 2010

Övertid under VM

Alltid lika tråkigt att behöva ställa in VM tittandet för jobbet men ibland tvingas man in i återvändsgränder där det bara inte går att få ledigt. Idag var en sådan dag som innebar 14 timmars arbete. Det enda jag fick se live på TV var Brasiliens 2-0 mål och Nordkoreas 2-1, oväntat med hårt tillslag. Propagandamaskineriet i Nordkorea kommer troligen få till detta på något finurligt sätt. Appropå Nordkorea sände de visst Sydkoreas match två dagar efteråt och hårt censurerat och inte helt oväntat vinklat till Syds nackdel. När slutsignalen sedan väl gick, slog man på text-tv och sätter hela dagen i halsen, Kim Christensen lämnar IFK Göteborg och detta med omedelbar verkan för FC Köpenhamn. Som om inte Blåvitt har problem så det räcker så förlorar vi nu även vår givne förste målvakt. Först Stefan Rehn som degraderas helt ologiskt och nu detta. Vad är det som sker på kamratgården under VM och vad blir nästa smäll över tinningen?
Det är till och med under allsvenskt uppehåll ett skitår för oss Änglasupportrar men en sak skall min chef veta och det är att hade Sverige varit med i VM och spelat idag hade jag inte jobbat extra en enda minut, troligen hade jag varit i Sydafrika och blåst i en vuzuela. Denna TV-ljuds plåga som får en att tänka på gamla uppfinningar för att skala bort vissa frekvenser från ljudbilden. Men värre än trumpetandet, som jag kan förlika mig med och förstå, är laserpekarna. Detta ofog som verkligen inte kan ha något med sydafrikansk supportertradition att göra borde förbjudas eftersom de också kan vara direkt skadliga, precis som att anno 2010 hålla på IFK Göteborg och se vad som händer när de fokuserar för mycket på analyser av problem istället för att slappna av och titta på Elfenbenskusten mot Portugal.



Inga kommentarer: