lördag 12 juni 2010

Det tar tid att vänta

Nu har fotbolls VM startat och det finns många som har längtat, många som med spänning och nervositet följer sitt landslag i dessa veckor. Inga av dessa människor är jag. Jag för trösta mig med att se förhoppningsvis bra fotboll och bygga min längtan till EM 2012.
Vilket lag vinner VM? Troligen någon av de stora, det brukar bli så. Tyskland, Brasilien, Italien, kanske Argentina. Eller så blir det ett VM där ett nytt lag lyckas hela vägen. Jag har alltid unnat Holland en plats bland vinnarna när Sverige inte varit med. Spanien har ju fortfarande ett bra lag och kanske kan de knipa första platsen. England ser ju starka ut och har kanske bästa chansen sedan 1966. Det är inte lätt att tippa ett VM men det är lättare än EM.
Sommaren kom och sedan försvann den lika fort här i Göteborg. Hoppas den kommer åter snart för man börjar bli lite trött på de kylande vindarna. Värmer mig med en flaska rom och drömmer mig in i framtiden där jag snart står på Gamla Ullevi igen och ser IFK Göteborg försöka ge sig ut i Europa.. Glad sommar allihop.. hörs snart igen!

Inga kommentarer: