torsdag 24 juni 2010

VM rullar vidare

England vs Tyskland lär ju bli en sjuhelvetes åttondelsfinal och vad är det för fel på Ghanas anfallare?
Annars har jag idag funderat lite över det här med att bli äldre. Har varit på några facebook sidor och sett bilder av sedan länge nästan glömda klasskamrater och fan vad gamla de ser ut! Som om de vore klippta ur någon journalfilm från 50-talet. Undrar om jag ser lika gammal ut? I och för sig fick jag visa legitimation på systemet för sex månader sen, men ändå. Kan inte lita på någon där, hon kanske ville vara snäll. Tittade mig i spegeln och nä fan inte är jag så mycket äldre.. Det ungdomliga kanske beror på att jag inte har några barn och fortfarande surfar omkring i en slags mellanvärld. Sak samma.. lever livet som en fisk i vattnet och njuter varje dag och så länge spegeln visar ungdomens fagra ansikte är jag nöjd, lika nöjd som USAs fotbollslag var när de avgjorde på övertid och sprang vidare mot åttondelen.

Inga kommentarer: