söndag 10 april 2011

Söndagsväntan på Häcken - IFK Göteborg

Snart var det dags för årets andra match men årets första derby mot Häcken. Skall jag gå eller inte? Efter första matchen och förlust mot Örebro känns det fortfarande tomt. Som om allsvenskan faktiskt redan är över vad gäller en topp placering. En tomhet jag inte känt på många år. Inte ens förra året, då IFK Göteborg ett tag kämpade i den riktiga botten, kände jag denna misströstan.
Det var något med IFK Göteborg i förra matchen som trots den urusla domarinsatsen kändes förlegat, förstelt, förkomplicerad, förtråkig. Avsaknad av glädje och vilja att vinna och leda Blåvitt förmedlades från Olssons bistra min till spelarnas skyttegravsfötter..
Men jag är IFK Göteborg i tro, hopp och kärlek ända ner i slagfältets stinkande gyttjepöl, så jag vet att jag kommer vara där idag med all min tomhet och vånda för att hjälpa de att kämpa..

Inga kommentarer: