måndag 4 april 2011

Så var det dags för premiär!

Måndag 4 April 19:00 springer IFK anno 2011 in på Gamla Ullevi iförda en ny tröja med Prioritet Finans istället för ICA på magen. jag är sjukt nervös inför premiären, hoppas jag är nervösare än spelarna, annars kan det sluta illa.

Förra året såg försäsongen så fantastisk ut och premiären (3-0 vinst mot Kalmar FF) var endast en bekräftelse på vad man redan visste. IFK Göteborg kommer dominera i allsvenskan 2010. Nu vet vi av historien att det gick inte riktigt så bra 2010, det gick helt fel.

När IFK Göteborg springer in på den nya gröna gräsmattan idag är det med ett horribelt försäsongsfacit och det är dessa resultat som spökar i mitt inre och får min mage att vrida och vända på sig.

Men det finns även positiva skillnader från förra året. Gamla Ullevi har fått en gräsmatta. Alla spelare är friska. Vi har prioritet finans på magen. Vi har inte tappat någon spelare. Vi har inte haft en lysande försäsong. Vi har värvat Hyséns svåger Drugge. Vi har en ett år äldre och ordinarie målvakt. Hoppas nu bara detta räcker mot Örebro och för att säsongen 2011 går mer i dur än i moll.


Snart börjar det och min kropp känner det för väl just nu..

Inga kommentarer: