tisdag 1 juli 2008

Jag skall bara..

Så har ytterligare en dag förflutit mellan timmarna. Men idag var en annorlunda dag eftersom en av mina vänner och hans fru kom hem ifrån sin 6 månader långa resa världen runt. Givetvis har de haft "skitkul" mest hela tiden och de avslutade sin resa genom att vandra till Santiago leden. Och snacka om tur, när de var framme efter 83 mil så stöttar de på VEM??? Jo, självaste Paulo Coelho, författaren som gjorde hela pilgrimsvandringen till Santigao populär igen.
Annars av vad jag förstått så var det Japan som var det mest intressanta under resan. Här fick jag ta åt mig äran eftersom det var jag som tjatade på dem att resa dit när de hade möjligheten. Fräckaste inköpet gjorde de även i Japan, ett elektriskt akvarium med små fiska, såg nästan levande ut. Man fyllde upp det med vatten och tryckte på start, därefter skickades någon typ av pulserande magnet ut i vattnet och fick fiskarna att simma fort, långsamt, höger, vänster och dessutom hoppa. Helt sjukt roligt i ca: 20 minuter i alla fall.
Ja, själv får man jobba, men det är ju ett eget val. Jag skulle ju faktiskt också kunna dra iväg. Men jag är väl inte riktigt den typen som vill vara borta så länge! Eller så är jag det? Har en annan kompis, vi kallar honom Leif för skoj skull.. Han hade inte gjort någon långresa förrän han fick ett friår från posten vid 40 års ålder. Första månaden så drog han ut på att resa iväg, men när han väl kom iväg till Mongoliet och Ulan Bator och sedan vidare, var han såld på hela tanken med att leva globettrotter liv några månader. Nu har han varit iväg en gång till efter detta och i November skall han iväg en månad till Indien. Men som sagt det gäller ju även att manhar ett jobb man kan ta ledigt ifrån ganska länge och för tillfället är det nog inte det bästa för min del. Så jag får leva lite på andras upplevelser och nöja mig med veckor och månadsresor, plus min FOTBOLL..

Inga kommentarer: