tisdag 8 juli 2008

Kan man bli en friluftsmänska

Det skall jag testa på i tre dagar. Iväg med den lilla bilen runt i Sverige i 10 dagar låter kanske inte så kul, men Österrike och europa är ju bara några veckor gammalt, så en semester i Sverige kan ju bli roligt. Har köpt på mig ett helt campingset, kändes som man var ett barn på nytt bland triangakök, regnkläder, sovsäckar, tält och vandringsskor. Har ju haft en dröm om att ge mig ut i skogen länge nog, testa om det här scoutlivet är nåt för mig. Jag skall i och för sig bara paddla kanot och vandra samt tälta tre dagar. Detta för att inte chocka kroppen och psyket för mycket med en gång för annars kanske det slutar med att man campar på en parkering. Eftersom man vaknar vettskrämd första natten, i en mörk skog, av ett ljud någonstans utifrån, som man inte känner igen, reagerar överilat och tar till flykten hahaha. Nej, nu åker jag min kos.. trevlig sommar..

Inga kommentarer: