lördag 8 november 2008

En vecka kan gå fort

Denna vecka gick i raketfart. Hann knappt vända blad innan den var slut. Allt började natten till onsdag då jag valde att följa valvakan i det amerikanska presidentvalet. Det slutade med att jag var vaken 36 timmar i ett sträck. Onsdagkväll somnade jag redan vid nio och sedan dess har det gått undan. Obama vann valet och det var väl väntat, mindre väntat var det att Fredrik och Filip lyckades göra en riktigt bra och intressant valvaka. Trodde det enbart skulle bli flamsigt och high chaparall aktigt men de visade ju faktiskt upp sin duktiga journalistiska ådra. Jag zappade ju en del mellan kanalerna men jag tycker nog i efterhand att deras vaka var bäst.
Vad annars är nytt under solen en gråmulen vecka som denna? Egentligen inget, det brukar ju inte vara det. Man vaknar, äter, sover och arbetar och vips är det lördag och man har blivit en vecka gammal in i 36 års åldern.. Nej, nu bjuder jag på en dikt!


Tveksamt roade
tyngs vi ner
mot soffan
fötterna rotar
sig med golvet
vi vill gå
vi vill stanna
och klockan
tickar sakta
framåt.. /h

Inga kommentarer: