måndag 16 november 2009

Ett nytt Gamla ullevi.. men sicket fuskbygge

Helgen har passerat lika fort som den anlände. På lördagen hade vi besök av mamma och hennes man. Försenad födelsedagsmiddag som avnjöts med gott vin och avslutades med tårta framför dansbandskampen. Själv hade jag nog valt något annat på TV men har man besök av generation dansband får man offra sig.
Måndag igen och idag presenteras utredningen kring "gamla ullevi" och vad man skall göra. Jag håller alla tummar och tår för att de inte flyttar allt tillbaka till tråkiga Ullevi. Ifall det blir fallet så blir det inget nytt årskort i alla fall. Det finns en supporter sång som ofta sjungs när något lag spelar sämre - Hela Sverige Skrattar.. Frågan är om inte denna melodi nu håller på att bli gjuten för Göteborg en gång för alla. Att ha anlitat ett byggföretag, i detta fall kommunala Higab, som inte har tillräckliga kunskaper om hur man bygger evenemangsarenor är en historisk tabbe. Jag vet inte om kommunen blev förda bakom ljuset av Higabs ledning men det är i så fall förvånande eftersom Higab är kommunens egna byggföretag. Jag undrar också hur Higab gruppen tänkte, tittade de aldrig på Ullevi och gjorde en riskanalys?
Slutar hela denna byggskandal med att fotbollen får flytta från den nya arenan och denna rivs eller byggs om igen då förstår även jag om - Hela Sverige skrattar..

Inga kommentarer: