fredag 27 november 2009

Allvarligt allvarligt

Snart är förste advent här. Innan dess skall jag på Julauktion i Färgelanda. Något av ett sämnpiller men dock en tradition som min flickväns familj håller vid så självklart får man ställa upp och det bjuds ju trots allt på smörgås och kaffe. Ibland inträffar även något roligt, som för ett antal år sedan då jag vann den stora Julkorgen..
Allvarligt - Vad är värst på nyhetsfronten - Svininfluensan eller att vi har Maud "jag vet inte" Olofsson som näringsminister. Jag vet att Fredrik R måste försöka hålla ihop sin allians men allvarligt... Och borde inte de socialliberala krafterna i Centern snart få nog av hennes utspel. Exempelvis har hon sedan SAAB krisen, talat illa om svensk tillverkningsindustri och framförallt SAAB. Vad gäller hennes koll på Vattenfall så verkar den vara noll trots att den borde vara åtminstone 90. Svaret " jag visste inget" som sedan följdes av Sverige borde inte ägna sig åt Energi, vi kan inget. Skyll ifrån och kasta bort är hennes melodi. vad gäller statliga energibolag så verkar det fungera alldeles utmärkt för Norkraft i Norge som snart äger Sverige.

Sist denna dag blir lite fotboll - http://www.ifkgoteborg.se/portal/page?_pageid=113,64758&_dad=portal&_schema=PORTAL&element_id=8400265
Nu när resan till Sydafrika blev inställd skulle det vara gött att åka ner en sväng på ett av träningslägren.. längtar redan efter allsvenskan 2010 - revanschen!

Inga kommentarer: