onsdag 11 april 2012

Jävla kamratmöte

Jag tänkte, jag väntar två dagar innan jag skriver något om IFK Göteborg - IFK Norrköping matchen annars kommer jag bara spy ur mig några illa valda svordomar över den drabbningen. Nu har det gått två dagar sedan måndagen, annandag påsk 9 april 2012.. och det enda jag tänker är fortfarande - Jävla domar Martin Hansson när jag tänker på matchen.
Kan inte vara missnöjd med spelet IFK Göteborg bjöd på, däremot avsluten, men så är det ibland i fotboll, ena laget fullständigt spelar ut det andra men får inte in bollen. Till slut letade sig dock ledningsmålet sig in i andra halvlek via Tobias Hysén.. frid och fröjd och påskmusten flödade och Blåvitt radade upp nya chanser. Sen dyker den upp, chansen från ingenstans, en boll som inte slås för att passa en IFK Norrköpingare, bollen som bara slås in i straffområdet på vinst och förlust, ett whatever, vi är redan slagna inlägg av IFK Norrköping och vi som står på Levande Sittplats tittar oberörda på händelsen och ser hur säkert Kjetil Waehler magbröstar ut bollen till hörna.. frid och fröjd och påskmusten flödade..

Sverige har tyvärr Fotbollsvärldens kanske sämsta domarkår och denna dag var det dags igen när "jag har röntgenblick" Martin Hansson hastar fram och pekar på straffpunkten och menar att det är solklar hands??? Han ville väl inte vara sämre än sin kollega Daniel Stålhammar som dagen innan visade ut helt fel kille i Djurgården (inte ens hudfärgen stämde, skall man skratta eller gråta?). Men straff var det och alla andra hade fel, för X-men Hansson har röntgenblick för spelet. Mål blev det och precis som mot Syrianska blir det darrigt i blåvitt och det blev mål igen och IFK Göteborg förlorade.. trots att vi borde vunnit med 3-4 mål. Nu flödade inte påskmusten längre!

Martin Hansson försökte efter matchen be om ursäkt hahaha.. sa att det var ett EXTREM fel domslut bla bla bla.. hahahaha. Sedan sa han att han inte var helt säker för ur den vinkel han såg situationen så kan man inte riktigt se vad som händer med händer?? Han tillägger för säkerhets skull att han aldrig varit speciellt bra på det här med Hands situationer????  Okej, så Martin Hansson blåste straff på chans? Var i hans regelbok står det - Om du uppfattar en situation du inte riktigt är helt 100 på inom straffområdet - BLÅS STRAFF!! Nej, det bästa vore om Martin Hansson istället för att be om Extrem förlåt hade tagit det enda rätta beslutet och lagt skorna på hyllan som domare. Vi hade tackat för de "fina" åren och önskat dig lycka till i nästa yrke.. eller som Hysen sa - Jag skiter i hans ursäkt för det hjälper inte ändå!

Nu skiter vi dock i detta och blickar fram emot en fantastisk seger på bortaplan mot AIK...  Vi skall dansa, vi skall sjunga och alla spelarna skall gå på vatten hela matchen och hela natten hem till Göteborg.. KOM IGEN NU... FORZA!!

Inga kommentarer: