söndag 13 maj 2012

Back in buisness

Tiden under våren springer alltid fort, lite för fort ibland, eller så är det för att jag har mycket på jobbet som gör att det känns så. Det har i alla fall dröjt allt för länge sedan jag skrev något om det som är det roligaste jag vet.. Fotboll och speciellt IFK Göteborg. Sedan jag skrev senast har IFK vunnit en match hemma mot GIF och förlorat en match borta Elfsborg. Vi har 11 poäng i skrivandets stund. Elfsborg har 24 och har troligen redan avgjort årets allsvenska. Säga vad andra vill om Elfsborg men tråkigare fotbollslag får man leta efter. Frågan är om de är ett fotbollslag eller endast ett vinnarlag. Mot IFK på egen hemmaplan blev de utspelade och jag håller inte med någon krönikör i svensk press. De fick en oerhört billig straff och hade de inte fått den hade det slutat antingen 0-0, för IFKs ineffektivitet håller i sig. Eller 0-1 till IFK. Skit samma, det här är året då vårt lag skall spela ihop sig och jag kan skönja att de blir bättre och bättre för varje match.

I morgon stundar MFF. Ett Malmö FF som gjorde resan kort för Helsingborg i senaste omgången. Ett lag på uppgång alltså. Vi får väl se hur det går men jag hoppas att mina änglar lägger manken till och springer sönder och samman och får med sig tre poäng.

Positiv nyhet i all EM misär denna helg, då Elmander har gått sönder är att Sana redan verkar vara på gång efter skada. Han behövs för sin kreativitet i Blåvitt lika mycket som Elmanders spring och slit fotboll i landslaget. Bli frisk Elmander, Nu!

Apropå inget, har fastnat i let´s dance träsket. Vet inte hur men jag vet varför.. Hyséns brorsa Anton. Han måste ju ha nån sjuk dansgen i släkten som fått blomma ut på allvar. Senast var ju sjukt bra, när han klackade upp tjejen. Jag missade munnen och fick popcornen i knät och colan hamnade på bordet. Att jag skulle gilla dans trodde jag aldrig.

Tjipohoj nu är det dags att blunda för i morgon stundar en nervös, nervös dag..  Och som jag sa till Sthare när jag träffade honom på ett intressant frukost seminarium i veckan som gått - tack för föreläsningen och fortsätt bara såhär så kan ni inte misslyckas även om Elfsborg tog en lite seger senast.
Så gubbar, i morgon eller idag.. Gå ut och visa glädje, vilja, mod, styrka och tänk inte för mycket utan smacka bara till bollen mot mål så löser det sig..

Inga kommentarer: