tisdag 15 maj 2012

Säsongen redan över?

Året är 2011, vi har spelat nio omgångar och har 12 poäng. Året är 2012 och det regnar och det regnar i sidled... Och mestadels regnar det över IFK med ny tränare, storsatsning av nya spelare, ny kamratgård och nu jävlar skall vi vara med i toppen..  Men under solen växer inget nytt och rent resultatmässigt har det inte hänt någonting och utav det som inte hänt är det inte de dyra nyförvärven som tillfört något utan det är det gamla men unga gardet, de som inte fick chansen under Olssons styre som kämpar.. Undrar gör jag, vad har nyförvärven tillfört? Mer än ökade lönekostnader. 2011 efter 10 omgångar hade IFK 15 Poäng, något säger mig att det har vi inte i år. Det beror inte på att vi är sämre, tvärtom, vi spelar bättre än på många år, men vi saknar beslusamhet i försvaret, vi saknar en hel del grisig jävla mentalitet i anfall. Det rullas boll men ingen vågar skita i konskvensen och gå på mål.. Döna bollen och hoppas, kämpa.. Istället skall det tänkas och vara smart tills bollen och matchen rinner ur de blåvita  ränderna.. Det här duger inte BLÅVITT, ni måste börja vinna, även om ni måste sluta spela fotboll. I allsvenskan fungerar tyvärr inte både och, se på Elfsborg, de har gett upp det här med att spela fotboll och vinner varje match.
Jag hoppas och ber att ni tar 3 poäng mot Mjällby, men tyvärr tror jag att Pär och co är alldeles för dåliga på fotboll.. bevis gärna att jag har fel!

Inga kommentarer: