fredag 25 maj 2012

Känns som om jag inte orkar mer

Men då kommer jag att tänka på att spelarna i IFK Göteborg, de Måste orka, detta är deras jobb.. Så jag kommer allt orka fortsätta hoppas på IFK Göteborg. Allsvenskan är grusad men Svenska Cupen ligger redo att krattas och denna Cup blir allt viktigare för ett IFK Göteborg som har som ambition att ta sig ut i Europa 2013, jävligt viktig helt enkelt för blåvitts framtid och för att kunna bli ett Topplag i Sverige igen.
Just nu seglar Elfsborg, AIK, Häcken, HIF och MFF iväg till en egen liten liga där de skall jaga outstanding Elfsborg under andra halvan av allsvenskan. För deras del tror jag inte de lyckas, Elfsborg har redan avgjort guldstriden och så som de har gjort det, det var länge sedan allsvenskan hade ett sådant imponerande lag, 12 omgångar och 8 ner till 2:an, klappat och klart.. Med det här laget kan de till och med gå längre i europa league än något annat svenskt lag gjort under 2000-talet.

För vår del blir andra halvan av allsvenskan en kamp i mittens rike som de senaste två åren. Enda hoppet och trösten jag kan finna är att något utopiskt inträffar, där de 9 lagen ovanför IFK Göteborg drabbas av exakt det som IFK drabbades av under första halvan och att Blåvitt går som på räls och vinner resten av matcherna.
Det som såg så lovande ut inför säsongen felpassades sönder redan mot Syrianska i första omgången och feldömdes bort mot Norrköping och Örebro. Och av det faktum att vi inte är tillräckligt fysiska och jävlaranammat att bara skjuta in den satans bollen i mål. Vi kan klaga på försvarsspelet och att det ser valpaktigt ut emellanåt men jag tycker inte att det är där den stora bristen ligger, den ligger i de sista fem metrarna inne på motståndarnas straffområde. Det skall trixas, passas, klackas och göras så himla svårt och konstlat när det enda det egentligen handlar om är att börja skjuta mera och tänka mindre och blir det en retur från målvakten klipp till igen..

Så inför andra halvan och i Svenska Cupen..  Sätt ett mål för er själva att ni i varje match skall ha avlossat säg 30 skott mot mål minst.. skjut för att vinna!!

Go Blåvitt

PS: Nu växlar vi över till landslag och EM, gött för mig som just nu känner mig som en orkeslös och tröstlös ängel säsong 2012 DS.

Go Sverige..

Inga kommentarer: