tisdag 5 maj 2009

Att vakna upp dagen efter förlusten IFK Göteborg fick ta emot i nyllet.

Vill inte öppna ögonlocken.. Vill inte inse det faktum att IFK Göteborg spelade en andra halvlek lika krampaktigt som de gjorde mot Häcken för några veckor sedan. Vad är det med IFK Göteborg och deras oförmåga att denna säsong kunna vända ett underläge till ett överläge. Får de ett mål emot sig så rasar deras självförtroende lika snabbt som det skjuter i höjden då de gör första målet.
Stefan och Jonas har en del terapiarbete att gå igenom med spelarna för det kan inte fortsätta så här. Även om domaren är emot oss, vi ligger under med 1-0, alla går på kryckor, så måste de börja våga vända matcher, tro på sin spelidé, gå ut och visa att vi vill och vi kan vinna mot alla lag i Sverige oavsett underlag, domare eler otur med bollstudsar. Först då kommer vinsterna att rada upp sig på bortaplan.
Vill inte öppna ögonen, se verkligheten sådan den är, är för bitter fortfarande, men verkligheten är nu sådan att lag som IFK Göteborg får aldrig något gratis och det är min förbannade plikt som supporter att inte som Sebastian Ericsson, ta ut frustationen mot en dålig domare, ett förhatligt pajasgräs. Nej, som supporter måste man vara större och visa kärleken även när det är motvind a la 40m/s. Först då kan jag hjälpa mitt IFK mot större segrar. IFK Göteborg i mitt hjärta och framöver även i mitt förstånd.
Men bitter är jag fortfarande en solig dag som denna...

Inga kommentarer: