söndag 17 maj 2009

Göteborgsvarvet

Hade bestämt mig för att inte springa loppet i år. Bestämt mig för att jag inte hade tränat tillräckligt för att förbättra min tid från förra året. Istället gjordes ett besök på Paddington med en vän, där vi käkade mat, kollade fotboll, drack några bärs och så var man hemma vid 03:30.
Vaknade trött klockan 10:20 på lördagsmorgonen av att vännen ringde och sa att nu skall vi springa. Tvekade fram till 12:45, sedan bestämde jag mig och snabbt som attan hade jag bytt om till sverige utstyrsel och var på väg ner till slottskogen. Vid starten kändes det som om jag fortfarande var lite påverkad av alkoholen, stod och gäspade och småfnissade. Loppet gick av stapeln och jag sprang ihop med Sara från jobbet. Allting flöt på ganska bra tills jag passerade Göta Älv bron, då startade magen.. brrrrr..mrrr.. fick släppa iväg min kollega och börja koncentrera mig på att finna en bajamaja, väl uppe vid bältesspännarparken, fick jag gå in på ett högst frivilliggt pitstop.

Efter 2h15min sprang jag i mål, stolt ändå, nöjd med medaljen. När jag satt i bilen på väg hem, passerade jag min kompis från utekvällen, han var fortfarande igång i spåret. Jag tutade, han vände sig om och vinkade..


Idag väntar Kalmar FF och allt annat än en vinst är idag en förlust.. men inte skall väl Kalmar lyckas rubba borgen gamla ullevi..

Inga kommentarer: