måndag 11 maj 2009

Det var ett tag sedan..

Men nu har jag fått tid att skriva ner något. Vettigt eller ovettigt, vilket som. Senaste tiden har jag varit upprörd över det som många ser som enkelspårigt, fotboll. Vissa förstår inte hur andra kan bry sig om sport. Visst de kan ha en poäng i att det finns mer verkliga problem att irritera sig över än fotbollsdomare och idiotiska journalister som förstorar problem till världskrig men jag bryr mig inte, nåt enkelt måste jag få hänga upp mig på. Allt i livet kan inte handla om tunga frågor, man måste få roa sig.
Underbar match förra veckan och en härlig revanch efter förlusten mot Elfsborg. 3-0 till IFK mot Gefle under en solskensafton på Gamla Ullevi. Denna borg börjar bli ett ointagligt fort, peppar, peppar ta i trä. Massmedias och GPs antifotbollskampanj bar ju tyvärr frukt, endast 7200 åskådare, men som vi mysde i aftonsolen. Tycker synd om alla barnfamiljer som inte vågar gå på fotboll. Det är ju både billigt och väldigt roligt. Förstår om man inte kanske skall gå på högrisk matcher, läs sthlm lagen, men förutom dessa så är det ju lugnare på en fotbollsmatch med blåvitt än det är att åka Stena Line över sundet.
Så om någon med familj läser detta - våga bryta de mediatvättade synapserna och gå på IFK Göteborg mot Kalmar FF nu på söndag, så kan jag lova dig och dina barn två timmar av - wow, vilken stämning.

Inga kommentarer: