fredag 7 maj 2010

Det ena följer det andra..?

I ärlighetens namn måste jag skriva om IFK Göteborg idag. Igår spelade Tottenham en ödesmatch med vilja så det sprutade ur spelarna och de lyckades vinna. Jag skrev att jag hoppades att IFK Göteborgs spelare såg den matchen. Nu efter AIK vinsten, så undrar jag om inte Rehn och co visade Tottenhams kämpar insats innan avspark?
Det har tagit sin tid och det var på gång redan mot Mjällby. Kämpar insatser utöver det vanliga. Att vara etta på bollen mer än en halvgång. Det började darrigt, det började egentligen inte alls bra, AIK tog takt pinnen men det var som om någon sjöng en lovsång från himlen.. och IFK Göteborg valde att dansa till tonerna. Det tog kanske tio minuter men sedan var matchen knuten i Tottenhamiska jävlar annama toner, frustande Tomas Olsson miner och nu kör vi på ända in i kaklet. Det var tack vare denna vilja, denna kamp, inte mer än rättvist att Tomas Olsson fick bli matchvinnare för IFK Göteborg två gånger om. Idag skulle ingen få rubba kärleken och viljan. Idag var det en blåvitt dag!
Och det som jag hoppas att grabbarna tar med sig in i sömnen ikväll är - Vi lyckades med vår vilja och kunskap utan Sella, utan Hysén göra fyra mål och dominera STORT mot AIK... godnatt vänner...

Inga kommentarer: