tisdag 11 maj 2010

Min personliga rätt att vara arg!

Det är tur att man har en egen blogg som man kan använda för att vara irriterad och förbannad på. Skriva av sig sin frustation efter fotboll och annat som stör ens vardag. Till exempel att det fortfarande finns personer som vill se sverige i eurosamarbetet trots att det nu allt tydligare visar sig vara ett vågspel med hela EUs exitens. Mitt svar är att, Eurosamarbetet kommer dela upp EU i ett A euro område och ett B euro område. Därefter kan Sverige återigen ompröva sitt ställningstagande. I dagsläget är det allt för riskabelt att delta i ett projekt, där länder som Greklan, Portugal, Italien och Spanien enligt historik har varit dåliga på att förvalta statens kassa. Dessa länder kommer att behöva omprioriteras och klassas ner annars hotas de de norra Euroländernas ekonomier.
Men nog om det. Ja, jag var arg i går efter matchen Gais - IFK Göteborg och jag är inte gladare idag. Resultatet i sig är det inget att grämas över. Oavgjort var rättvist efter ett ställningskrig i 90 minuter som inte bjöd på mycket skönspel. Däremot hävdar jag fortfarande att domaren förstörde matchen. Strömbergsson blåste sönder det lilla spel som var och han missade alldeles för många solklara situationer eller tyckte sig se situationer som inte fanns? Gais borde ha fått en straff när Ragnar tog bollen med handen och IFK Göteborg borde fått ett mål. Matchen borde kanske således ha slutat 1-1 och det hade varit ett mycket roligare resultat att glädjas åt än ännu en tråkig 0-0 match..

Inga kommentarer: