fredag 14 maj 2010

En höstdag i maj 2010

Vad var det bästa med gårdagen? Var det faktumet att jag efter vår av slapphet äntligen tog mig i kragen och snörade på mig joggingskorna? Var det att jag gick och såg på Iron man 2? Var det att jag stod och frös på Gamla Ullevi medan IFK Göteborg fick 0-0 mot Örebro? Var det att jag senare på kvällen sjöng kareoke?
Det måste nog ha varit filmen, när jag tänker efter. Iron man 2 levererar det man tror. Skön underhållning. IFK Göteborg gjorde i alla fall en gedigen kämpainsats igår. Det var nog kanske inget fel på viljan även om man som supporter vill se så mycket mera. Jag börjar tycka synd om grabbarna. Hur kan det komma sig att de är så dåliga i år, vad har gått fel på försäsongsträningarna, vilka lik i gaderoberna har kommit ut som stör deras fokus? Frågorna är många, för något måste ju vara väldigt fel just nu. Det kommer bli bättre det tror jag, speciellt bra med ett sommar uppehåll och därefter kunna starta om på nytt med nya förutsättningar och där spelare kanske kan få vila och bli friska igen. Sista matchen kommer vi vinna, det lovar jag här och nu och sedan startar den stora upphämtningen. Det kommer inte räcka men IFK Göteborg kan nå ut i Europa och de kan vinna Svenska Cupen och de kan störa Malmö och Helsingborg i kampen om vem av de som skall vinna allsvenskan. Och kanske, kanske, kan Helsingborg, Örebro, Malmö och övriga lag som överpresterat börja underprestera precis som blåvitt och då kommer det bli en rolig höst där ordningen till sist återställs på alla plan. Jämn liga, där vinnaren har 6 poäng ner till kvalstrecket!!

2 kommentarer:

Spelargången sa...

Hej!

Vi driver bloggen spelargangen.blogspot.com och undrar om du vill bli länkkkompis med oss.

Vi har lagt en länk till din IFK-blogg på vår sida, kolla in, och vill du länka till oss vore det super. Det är en harmlös, men väldigt kul sida. Hejhej!

Anonym sa...

Uppdatering tack!