onsdag 6 juli 2011

Alldeles försen matchrapport Syrianska - Blåvitt och rockrapport Iron Maiden - Metallica.

Så var det dags för fotboll igen. I lördags påbörjades vändningen av allsvenskan och IFK Göteborg ställdes mot nykomlingen Syrianska. En enkel match på pappret kunde man tycka men jag var redan orolig innan matchstart.
Dagen innan innehöll Iron Maiden konsert på Ullevi. En konsert som var sådär eftersom de inte spelade lika många gamlingar som min ålder kräver. Dock var kvällen och natten fantastisk rolig ändå. Traditionsenligt besökte vi Paddingtons innan spelningen började för att se om fotbollsmatchen mellan Iron Maiden och Paddington hade satt några spår? Icke, barpersonal och rockstjärnor var intakta, men åter till lördagens match..
Det var på fitthåret att IFK Göteborg lyckades vinna med 2-1 borta och i ärlighetens namn var det inte rättvist. IFK Göteborg utan Tobias Hysén är som vi alla redan vet ett virrevarv av kycklingar som varken vet ut eller in offensivt. Jag led ett tag med Philip Haglund, tänkte att han satt där på hotellrummet i Göteborg och bara tänkte - vem fan lura hit mig? Det fanns endast en positiv sak - vi vann! Resten var godnatt och detta eviga Jonas Olsson mörker som i två år har fått lägga sorti över Sveriges "bästa fotbollsklubb".
Vaknade på söndagen utan glädje över segern, trött som satan och inte alls sugen på Metallica på Ullevi. Två shot och två cider senare var jag ändå glad att jag tog mitt ryggskott från fredagens Ironkonsert i nackhåret och gick dit för den spelningen var bättre än både maidens och IFK Göteborgs! Så fick jag dessutom träffa Skarpen och Toll som är lika roliga som vanligt.. skål och tjipp.. vi syns hemma mot Syrianska på söndag och förhoppningsvis är Hysén frisk, så Olssons enda offensiva spelidé kan fungera!

Inga kommentarer: