måndag 25 juli 2011

För Norge - För Världen - För IFK Göteborg

Idag är det IFK Göteborgs hemmamatch mot Halmstad och detta är i mångt och mycket en högst privat fotbollblogg där jag skriver ner mina tankar om det som händer runt omkring IFK Göteborg. Ibland låter jag lite andra grejer slinka med som exempelvis matlagning, dikter, politik, fester, vänner mm. Men för det mesta handlar det om Blått och Vitt i Göteborg.

Idag är också tre dagar sedan en person vid namna Anders Behring Breivik satte sin djävulska plan i verket. Tre dagar sedan hans narcisstiska gudskomplex skulle ställa saker till rätta i Europa, hans Europa, inte vårt Europa. Ett marknadsföringsjippo för "xxxx" som han själv kallar det. Vi andra kallar det massmord och vansinne.
Anders greps odramatiskt där han stod med sitt laddade gevär på ön, det är en del av hans djävulska plan. Han begär därav öppna domstols- förhandlingar, så ondskan som spritt sig över hela hans väsen som cancer kan fortsätta. Åklagaren begärde istället stängda dörrar och häktningsförhandlingarna var snabbt över läste jag. Hans advokat väljer fortfarande att vara fåordig om vad "klienten" säger och även jag väljer att inte försöka förstå och sätta ord på varför, för Anders Behring Breivik förbrukade rätten att framföra sin åsikt i samma stund som han laddade sitt gevär och riktade det mot mänsklighetens pulserande hjärta. Idag och framöver väljer jag istället att hedra offren för ondskan i världen och vara en del av en hel mänsklighet som behöver all kärlek den kan få...  Vi lyssnar till er fågelsång under en tyst minut på Gamla Ullevi.. Tillsammans är vi starkare.. kärlek..




Inga kommentarer: