måndag 15 augusti 2011

SVFF och Jonas Erikssons domarkår dödade svensk fotboll, inte knallskotten!

Idag visade IFK Göteborg moral. I morgon hoppas jag att IFK Göteborg har stake nog att få Andreas Augustsson avstängd för resten av säsongen. I morgon hoppas jag att Håkan Mild och IFK lägger in en skarp protest och anmälan mot fotbollsförbundet och domarförbundet mot Jonas Eriksson. I morgon hoppas jag att samtliga parter inom fotbollsfamiljen tittar på två sekvenser. Den första är Andreas Augustssons medvetan armbåge i ansiktet på Elmar, som bara den borde ha renderat i rött. Den andra är Andreas Augustssons kickspark i ansiktet på Jakob Johansson, som även den direkt borde givit rött. Inga av dessa incidenter gav ens gult? Och då undrar man vilka direktiv som Jonas Eriksson får från Lars Åkes Lagrells Fotbollsförbund.. Jag sällar mig snart till de som skriker.. Svff fotbollsmördare.. för det blir allt mer tydligt att Svff har givit direktiv till domare i Sverige att hålla Guldstrider vid liv, i alla säsonger och då även när blåvitt kanske ligger i topp och gynnas. Jag kan tyvärr inte se det på annat sätt och det är inte för att jag inte unnar Elfsborg segern. Men att låta Jonas Eriksson avgöra matchen via en armbåge i ansiktet på Elmar av Augustsson, via ett mål av David Elm som stydligt och öppet görs med armen, och att inte döma straff för IFK Göteborg när Augustsson för andra gången sparkar ner en IFK Göteborgs spelare i straffområdet är oförsvarbart. SVFF borde skämmas, Domarförbundet och Joans Eriksson borde skämmas, Hela sveriges fotboll borde skämmas, Alla som älskar fotboll, även om de är Elfsborgare, och som tycker annorlunda borde skämmas. Det här var en oavgjord match ända till Lars-Åke Lagrell, SVFF, Jonas Eriksson och Svenska fotbollsmaffian la sig i slutresultatet...  Jag avslutar med citat från fotbollssverige: Om jag hade varit domare hade jag blåst, säger Canal plus expert Pelle Blohm. Hade Eriksson sett det hade det blivit rött kort direkt, säger Jens Fjellström.  Johan Orrenius: Jag förstår Blåvitts ilska.  
Idag är dagen då jag hoppas att Jonas Eriksson inte sover gott. Idag är verkligen dagen då svensk fotboll dog på en plastgräsplan i Borås.. och inte som alla förståsigpåare säger av några knallskottskastande ynglingar.. Nej, det var vår fruktansvärt dåliga domarkår och Andreas Augustsson som tog död på Fotbollsglädjen! 

2 kommentarer:

M sa...

Det var inte Augustsson som delade ut sparken i slutet och dessutom så va det väl Stiller som åkte på den?

Gert Lagom sa...

Jo, tackar jag vet! Men när jag tänker tillbaka på matchen och speciellt den kvällen då jag efter fyra stadiga 90 minuters öl, skulle skriva ner vad jag kände, så blev allt Erikssons och Augustssons fel.. och det tycker jag fortfarande..