onsdag 24 augusti 2011

Matchtröjans dag mot Gefle

Utanför vardagsrumsfönstret ljuder ett billarm och klockan är 23:30 två dagar efter Blåvitts senaste hemmamatch. Jag är trött, vansinnigt trött efter tre hektiska dagar på jobbet men måste ändå skriva något, bara litegrann, för att minnas när jag blir äldre. Glömde nästintill av min underbare brors födelsedag idag. Hade det inte varit för syret jag fick av cykelturen hem så??Billarmet har fortfarande inte slutat och nu har hundarna på andra sidan gatan börjat skälla..
3-0 till IFK GÖTEBORG mot Gefle!
Och Glenn Carlos tippade helt rätt!
Det är alltid skönt med en seger även om den bara kommer då och då. Annars var det en måndag på ett Gamla Ullevi där vissa sektioner gapade tomma, endast 7000. Det måste ju i praktiken innebära i huvudsak årskortsfolket.
Matchtröjans dag var någon som gick osynligt förbi på läktaren.
Tänk om IFK fått med sig någon poäng mot Elfsborg, då hade vi nog räknat in minst 2000 till på Gamla Ullevi. Det var kanske debaclet i Borås som fick de sista av, gå och titta fotboll live så länge det finns en rimlig chans folket, att köpa en matchbiljett i år. Tyvärr är det ju så att IFK Göteborg är ett lag där vi supportrar har höga krav, kanske orimliga? 2010 och även i år  har det visat sig att IFK Göteborg inte tillhör den absoluta toppen inom svensk fotboll, laget har fortfarande en del att arbeta med.
Nästa säsong hoppas jag dock att förändringens vindar blåser för jag vet inte själv hur många matcher i mittens rike jag orkar att se från läktaren i ur och skur. Årskort kommer jag alltid ha men kanske att jag likt "chansfolket"  till slut väljer soffan i tråkmotståndsmatcher då det inte längre gäller något annat än just den matchen..
Men så långt skall det nog inte gå, det är ju ändå Sverige och allsvenskan och alla vinner mot alla och allt kan hända. Vi vinner svenska cupen i år, tar oss till E.L slutspel och krigar om guldet 2012.
Forza IFK - nu går NI FÖR VINST I RESTEN AV 2011 ÅRS MATCHER.. FORZA.. ÄNDA IN I KAKLET!
Ps: Grattis på födelsedagen igen brorsan..

Inga kommentarer: