tisdag 14 oktober 2008

Att inte kunna sova

Så då har det gått två dagar till i en ny vecka. Jobbat för mycket och sovit för lite. Nja.. Problemet är väl egentligen att jag var så trött igår efter jobbet att jag somnade och vaknade halv tio. Ni har varit med om det själva. Det var stört omöjligt att somna om igen, låg och kollade på TV till 03:30. Och sedan upp 3 timmar senare. Så att man idag är trött igen. Idag stod jag dock emot soffan och lagade lite god mat till mig själv istället, eftersom flickvänen var iväg på kurs.
Recept: Henkes heta köttbullar i saffransås.
4 små/medel stora potatisar och skär upp de hur du vill, samt en broccoli - tillaga i ugn.
250 gram nötfärs
Hacka 1/3 lök, 1 vitlöksklyfta och en halvchillifrukt smått
blanda endast detta, inget ägg och sånt tjafs för att hålla ihop det, det gör det ändå.
Forma därefter små bullar och stek de på medelvärme.
När allt börjar bli klart, skiva upp en tomat - ta fram ditt latmansinköp 2dl Creme Fraiche saffran och tomat. Häll allt i stekpannan med bullarna, koka upp. Servera..gärna med lite persilja! Du blir mätt och det är gott lovar jag..

Inga kommentarer: